חוקי הטבע והמדענים שהגו אותם - על מציאות הבורא
 
 
 
בריאה > החוברת > חוקי טבע
 
 
   ראשי - מפה
   אבולוציה ובריאה
 
 
  >  מציאות הבורא
 
 
  >  החוברת
 
 
  >  רצון הבורא
 
 
  >  גיל העולם
 
 
  >  בריאה - ראשי
 
 
  >  אבולוציה - ראשי
 
 
  >  פילוסופיה - ראשי
 
 
 
 
   משמעות ודתות
   השקפה ודעות
   שאלות ותשובות
   תורה ויהדות
   סרטים והרצאות
   הורדות (חינם)
   הכר את יהדותך
   פרטים והדרכה
  
  
      
 
 
 
פרק 1 - מים   פרק 2 - המפץ  פרק 3 - אשליה פרק 4 - שולחניטוס
 פרק 5 - שו"ת פרק 6 - מדע     פרק 7 - חוקי טבע  

בחר את גודל הטקסט:  + / -
 
 
 

חוקי הטבע והמדענים שהגו אותם / מאת דניאל בלס

 
 

- הידעת שגדולי המדענים הסיקו על קיום בורא?

נקודה חשובה ומעניינת לציון שלא הובאה במאמר, היא העובדה שלמעשה אבי הפיזיקה, והראשון שהגדיר את חוקי הטבע במשוואות, גם טען לקיום בורא. היה זה המדען אייזיק ניוטון בן המאה ה-17 אשר גילה את כח המשיכה העולמי והגדיר אותו במשוואותיו המפורסמות. הוא טען שחוקי הטבע מלמדים על מציאות האלוקים, וכי הם בסך הכל ביטוי של הבורא השומר על היקום.
פיזיקאים רבים רואים בו עד היום את "אביהם הרוחני" והחלוץ הראשון בתחום. את משוואותיו בנוגע לכח המשיכה וחוקי הטבע בכלל, לומדים פיזיקאים עד היום.
 

- שאלו את ניוטון "איך אתה מאמין בקיום בורא?"

מספרים שפעם באו כמה מדענים לבקר את ניוטון כדי לשאול אותו אם נכונות השמועות שהוא מאמין שיש בורא לעולם.
 
 
 
ניוטון, מי שהגה לראשונה את חוקי הטבע במשוואות,
הסיק שבורא הוא שחוקק אותם, וגם שומר עליהם במצבם.
 
 
מר ניוטון לא ענה להם, הוא רק כיוון אותם לחדר העבודה שלו, שם הראה להם דגם קטן של מערכת השמש, שככל הנראה הוא בנה בעצמו. הדגם המשוכלל של מערכת השמש פעל על ידי חשמל, דבר די נדיר באותם זמנים, המדענים מאוד התרגשו לנוכח המראה. הדגם הקטן היה זהה למקור, היה בו עולם קטן שמסתובב במסילה סביב שמש גדולה, וירח קטן שמסתובב סביב כדור הארץ, הכל בדיוק מושלם.
שאלו אותו המדענים "מי בנה את הדגם המדהים הזה? האם זה היית אתה?"
"מה פתאום," ענה להם אייזיק ניוטון "מצאתי את זה בחצר האחורית שלי, אני חושב שזה נוצר מעצמו... אולי תוך כדי קטטה בין בעלי חיים בחצר הגרוטאות".
 

- הדגם לא יכול להיווצר מעצמו!

"אתה בטח מתלוצץ" אמרו לו המדענים "הרי זה בלתי אפשרי שדגם מסודר שכזה נוצר לבדו!"
 
 
 
דגם מתוחכם עתיק של מערכת השמש.
 
 
חייך אייזיק ניוטון, "אם אתם לא מסוגלים להאמין שהדגם הקטן והפשוט הזה נוצר מעצמו, כיצד תהיו מסוגלים להאמין שמערכת השמש שלנו, המדהימה פי כמה וכמה מדגם זה, נוצרה מעצמה?"
 
 
solar-system
 
והמקור כן נוצר מעצמו?
 
 

- מדענים רבים הבינו את הברור מאליו!

אך לא רק אייזיק ניוטון הבין את הברור מאליו. יוהאן קפלר, מדען מפורסם אחר כתב כבר לפני מאות שנים: "לעולם מבנה הרמוני. הכוכבים נעים במסלוליהם בהתאם לחוקיות קוסמית מושכלת."
גם גלילאו גלילאי, שחקר כידוע את מבנה מערכת השמש, קבע גם הוא - "הטבע הנו ביטוי קפדני של חוקי אלוקים - אחדות התופעות בשמים ובארץ. חוקי התנועה, מושגי ההתמד והתאוצה".
ובל נשכח את אלברט איינשטיין, מגדולי המוחות של עולם המדע. גם הוא טען שיש אלוקים ליקום. פעם אחת כתב: "אלוקים אינו משחק בקוביות" בנוגע לתיאוריה המציעה הסבר אקראי למאורעות שונים ביקום.
כל המדענים הללו הסיקו על מציאות האלוקים מתוך היקום המסודר שחקרו כל חייהם, יקום המעיד יותר מאלף עדים על הבורא האינטליגנטי שיצר אותו בחוקיות מרשימה.
 
 
 
כדור הארץ באריג הזמן-חלל, וסביבו לווין.
 
 

- גם פרופסור הוקינג מבין זאת!

גם פרופ' סטיבן הוקינג, מגדולי הפיזיקאים של זמנינו, נוטה להסכים שיש בורא לעולם, ולא פעם הוא הזכיר את מציאות האלוקים בקשר ליקום. פעמים רבות הוא גם עומד על הדיוק המדהים שאיפשר את קיומנו. בספרו קיצור תולדות הזמן הוא כתב:
"אם שניה אחת אחרי המפץ הגדול, היקף ההתרחבות היה קטן יותר, אפילו בחלק אחד מתוך מאה אלף מיליון מיליונים, היקום שלנו היה מתמוטט אפילו לפני שהוא הגיע לגודלו העכשווי".
בסוף ספרו "קיצור תולדות הזמן" הוא כותב שברגע שיוכל לפצח את סודות היקום במשוואה האחת: "נוכל להגיע לסוף דעתו של הבורא" (למרבה האירוניה, הוא פרש מחיפוש התשובה הגדולה לסודות היקום, באומרו שהיקום מורכב ומסובך מידי).
 
פרופסור דוד וייס, רופא וחוקר סרטן, כותב שמוכרח להיות בורא כדי להסביר את בריאת העולם, "ולא רק את בריאת העולם," כותב הפרופסור "אלא גם את העובדה שהאטום הזה, המולקולה הזאת, קיימת, ובמקום להתפוצץ היא קיימת באופן מסודר אני מוכרח להניח את קיומו של האדריכל הגדול".
 
 
   
 
"האדריכל הגדול". אטום מימין, מערכת השמש משמאל.
 
 

- לא צריך להיות איינשטיין בשביל להבין שיש בורא לעולם!

אבל האמת היא שלא חייבים להיות איינשטיין בשביל להבין שיש בורא לעולם, מספיק לחשוב בהגיון. הרי בכל ממשלה אנו רואים, שלכל חוק יש מחוקק שקבע אותו. לפעמים הסיבה שעומדת מאחורי החוק לא מובנת לנו, אבל בכל זאת החוק נאכף, והדינים מתקיימים.
יש סוג אחר של חוקים, הם "חוקי הטבע". אם קיימים חוקי טבע, אז גם ברור שקיים מחוקק לחוקים הללו, חוקים שחלים על כל היקום שלנו.
מי שקורא למתרחש בבריאה חוקים, צריך להבין לבד שחוקים לא נוצרים ללא מחוקק, חוקים צריכים להיאכף. הבורא והמשגיח הוא ששומר על הבריאה כמו שהיא, בלעדיו החוקים לא היו מתקיימים.
 
 
 
כדור הארץ עודנו הכוכב היחיד המתאים לקיום חיים.
 
 
האם ראית כבר את המאמר הקודם -
 פרק 6 - עובדות מדעיות על החוברת
 
 

 
 
 

 
 
  לחץ כאן כדי לצפות בתגובות לדף זה!
 
 
     פעולות נוספות
 
שמתם לב?
 
יש לנו פורום בהייד פארק, ובו מתכתבים איתנו עשרות אנשים! גם אתה יכול להתכתב עם צוות האתר בפורום האמת!
 
פרק 1 - מים פרק 2 - המפץ פרק 3 - אשליה פרק 4 - שולחניטוס
פרק 5 - שו"ת פרק 6 - מדע פרק 7 - חוקי טבע  
 
אתה נמצא כאן:  בריאה > מציאות הבורא > חוברת > פרק 7