אבולוציה - האמת האלוקית על טביעות האצבע!
 
 
 
בריאה > פילוסופיה > מיהו הבורא
 
 
 
   ראשי - מפה
   אבולוציה ובריאה
 
 
  >  מציאות הבורא
 
 
  >  החוברת
 
 
  >  רצון הבורא
 
 
  >  גיל העולם
 
 
  >  בריאה - ראשי
 
 
  >  אבולוציה - ראשי
 
 
  >  פילוסופיה - ראשי
 
 
 
 
   משמעות ודתות
   השקפה ודעות
   שאלות ותשובות
   תורה ויהדות
   סרטים והרצאות
   הורדות (חינם)
   הכר את יהדותך
   פרטים והדרכה
  
  
      
 
 
 
בחר את גודל הטקסט:  + / -
 
 

מיהו אלוקים?

הבורא ומה שאנחנו יודעים עליו

מאת דניאל בלס

 
 
 
 

 - האם אנחנו לא יודעים מהו שעון?
 

הדוגמה הידועה להוכחת מציאות הבורא, גורסת כך "אם מצאנו שעון ביער, האם נוכל לטעון שהוא נוצר מעצמו?", אם לא, "אז ודאי שיש לעולם המורכב אלפי מונים מאותו שעון, יוצר ומתכנן".
אני אף מוסיף וטוען שהאינטואיציה האנושית מאפשרת לנו להבחין בסדר ובדבר שהוא תוצר ופרי מתכנן. אנשים שונים חלקו בעניין זה, ואף שאלו בתמימות "וכי איננו יודעים מהו שעון? הרי אנחנו יכולים ללכת למפעלים המייצרים את השעון ולבודקו, הרי אנו יודעים שהאנושות היא שבנתה את השעונים ואנו גם יודעים מהו התפקיד של השעון. אם כך, אין הדבר דומה ליצירת העולם, אותו איננו יכולים לראות בבריאתו".

לצורך שאלה זו, משלתי משל כדי להוכיח שחפץ מורכב יכול להיות גם דבר שאיננו יודעים מהו, אך מסוגלים לזהות אינטואטיבית שהוא נברא בכוונה ובחוכמה.
תארו לעצמכם שנמצאה סוף כל סוף "צלחת מעופפת". איננו יודעים דבר על יוצרה של הצלחת, אין שום תוית מחיר על הצלחת המעופפת ואיננו יכולים לבקר במפעלי הקסיו שבנו אותה, חלקיה אינם מוכרים, החומרים מהן הצלחת המעופפת עשויה אינם מוכרים אך דבר אחד מוכר בה: הרמוניה, סדר, מורכבות ותכנון.
 
האם לא נסיק מיד שכל אלה חייבים להיות פרי חוכמתם של יצורים אחרים, של בורא לשיטתנו?
 
 

 - קיימות רק שתי אפשרויות!


1) חוקי הטבע, מערכת השמש, העולם וכל החיים שבו נוצרו בלא בורא, בלא מכוון. – האפשרות הזאת נפסלה!
2) העולם, החיים שבו והכל בעצם נוצר על ידי בורא/בוראים. -נמשיך מכאן.

 
מהתבוננות בבריאתו/ם אנו כבר יודעים מספר דברים על אותו בורא או בוראים:
אותו בורא/בוראים (נניח כרגע שזה בורא אחד. בהמשך אסביר למה לא יותר)
 
 

 - הבורא הוא רוחני!
 

רוחני הוא הגדרה של כל דבר שלא ניתן להשיג ידע פיזיקאלי לגביו ע"י הכלים שהמדע מציע ועדיין יש עדויות לגבי קיומו. מי שברא את החומר, האנרגיה והזמן נכנס לקטגוריה הזאת של העל-טבעי. דבר טבעי לא יכול לברוא את עצמו, ויש לו מגבלות של חומר וזמן. מי שמחוץ למגבלות הללו, בהכרח יהיה היוצר הוא יציר כפיו של היוצר שאיננו גשמי.
 
כמו כן, גם לוגית יהיה הגיוני בהרבה להסיק שהבורא הוא רוחני. למשל, אם ראית כיסא יפה ומעוצב, ודאי תשכיל להסיק שמי שבנה את הכיסא צריך להיות הרבה יותר מורכב מאותו כיסא שהוא בנה. גם קן הציפור פרימיטיבי לעומת הציפור שבנתה אותו. האדם מורכב מכל מכונה שאותה יצר. לכן גם בורא העולם והאדם וכל היצורים החיים, ודאי ובודאי הרבה יותר מורכב ואינטליגנטי מכל מה שהוא יצר. וכך אנו באמת מגלים, שאלוקים הוא יחיד ושאינו מוגבל למימדים של זמן ומרחב.
 
להבין מהו "רוחני" דומה ליצורים דו מימדים המצוירים על נייר המנסים להבין מהי קובייה תלת מימדית.
 
המדע מוכיח לנו שקיים מצב שבו לא קיים מרחב או זמן. עם זאת, לא נוכל להבין בעצמנו מצב שכזה כי שכלנו מוגבל לכך.
 
 

 - הבורא הוא כל יכול!

 
מאין לנו שהבורא הוא כל יכול? בשביל לענות על שאלה זו נצטרך לשאול מה זה בעצם "כל יכול"? התשובה היא: "כל יכול" הוא מישהו ש"יכול לעשות הכל". ומה זה "הכל"?
הכל זה: העולם הגשמי, הרוחני, חוקי הטבע, מערכת השמש וכל מה שיש סביבנו. המציאות שלנו היא בעצם הכל.
המרחב, האנרגיה והזמן הם בעצם "הכל" ומי שיצר את המציאות הזאת הוא כל יכול מכיוון שהוא יצר את "הכל" ומכאן הוכחה הלעדית שהוא "יכול" ליצור הכל. לכן הוא "כל יכול".
 
 

 - הבורא לא יכול להיות מוגבל!

 
מאין לנו שהוא לא מוגבל? מכיון שהוא צריך להיות הראשון לכל הנבראים והמגביל לכל המוגבלים. מי שברא את המציאות שלנו והגביל אותה למימדיה אינו יכול להיות מוגבל לתוכה כי הוא זה שהגביל אותה, ומכאן שהוא רוחני ומעליה. הבורא הגביל את העולם שלנו למימדיו, את השמש, הכוכבים והזמן, הוא זה שהגביל את המציאות שלנו לממדיה. הוא מעל המציאות הזאת. הבורא חייב להיות גדול יותר מכל מה שהוא יצר ואכן חוכמת הסוד מלמדת אותנו שהבורא נמצא בכל והוא אין סופי ובלתי מוגבל.
הוא הגביל את המציאות שלנו למה שהיא. מכאן שהוא אינו יכול להיות מוגבל.

 
 

 - הבורא יודע את העתיד!
 

מנין לנו? זאת מכיון שהוא יצר את הזמן. ההווה, העבר והעתיד ולכן הוא אף יודע את העתיד. הדבר דומה לסרט שערכת, לא תדע מה יש בסופו?

 
מובן לנו שאלוקים יודע את העתיד, מכיוון שהוא יצר את הזמן. אלוקים יצר את ההווה, העבר והעתיד ולכן הוא אף יודע את העתיד. הדבר דומה לסרט שערכת, לא תדע מה יש בסופו?
אנו יכולים לראות אף מפני השטח שאלוקים ידע את העתיד. למשל, החומרים שאנו מוצאים בעולם והיכולת שלנו ליצור חומרים לצרכינו השונים מוכיחים שאלוקים ידע מלכתחילה מה נעשה עם כל חומר וחומר אף בעתיד. למשל, הזכוכית היא חומר הכרחי למנורות, לא היינו יכולים להשתמש בפלסטיק במקומה כי הפלסטיק נשרף ומדיף ריח רעיל. אילולא הזכוכית, לא היו בימינו מנורות בכל בית ובכל חנות, שלטי תאורה, רמזורים ועוד. החשמל גם הוא מצרך חשוב, אם אלוקים לא היה מאפשר לנו לצור חשמל בעזרת החומרים שבידינו, או לא היה יוצר חומרים המוליכים חשמל בתוכם, לא היינו יכולים להשתמש בחשמל ולהתקדם טכנולוגית. המתכות הרבות הקיימות בעולם, גם הן נועדו לכך שנוכל לצור בעזרתם כלי רכב ומכונות. אילולא המתכות היו קיימות, או שהן היו קיימות בצורה מזערית, האנושות לא הייתה מסוגלת להתקדם טכנולוגית. הנפט הרב הקיים בעולם לא היה נחוץ לפני חמש מאות שנה אך בימינו הוא מצרך בסיסי לתפעול מכונות וכלי רכב, אם אלוקים לא היה יוצר את הנפט בששת ימי בראשית, לא היינו יכולים להשתמש בכלי רכב או פלסטיק והיינו נאלצים להשתמש אפילו היום בעגלות וסוסים. כיצד היו יכולים ליצור מטוסים עמוסי איש ללא חומר האלומיניום שממנו עשויים כלי תעופה?
 
מה היינו עושים אם אלוקים לא היה מאפשר הולכה של חשמל בחוט הלהט שבמנורה?
אם המציאות היתה מעט שונה, יתכן שלא היינו יכולים בכלל להשתמש בלווין או לשדר גלי רדיו. הקול עובד דרך קו טלפון, מה היינו עושים אילו קול לא היה עובר דרך חוטים? הרי כל התקשורת היתה נעלמת כליל!
 
בעזרת החול הצלחנו לצור שבבי סיליקון ההכרחיים למחשב. בטוחני שאפשר למצוא דוגמאות כאלה למכביר, החל מקו הטלפון והגז שבמקרר וכלה במצלמות והעברה של פיקסלים. אילו רק אחד מן החומרים שהזכרנו לעיל ועוד רבים אחרים לא היו קיימים בעולם, לא היינו יכולים להתקדם טכנולוגית. הדבר מתבטא בחומרים השונים, בצמחים המופקים לתרופות, ואפילו במצבי הצבירה של חומרים שונים המאפשרים לנו לצור פלסטיק מנפט וסיליקון מחול. מסתבר איפוא, שאלוקים ידע את העתיד וצפה מראש כיצד נשתמש בחומרים השונים שהוא ברא, אפילו בעתיד.
 
 

 - הבורא הוא אחד ויחיד!
 

למה לא שני בוראים כל יכולים? אולי אפילו יותר?
אך כרגע נסתפק בשני בוראים כל יכולים כדי להבין למה זה בלתי אפשרי.

נניח שיש לנו בורא אחד כל יכול ולצידו עוד בורא כל יכול.
כל יכול - פירושו כפי שביארנו לעיל: "יכול לעשות הכל".
נשאל אם כן: "האם הבורא הראשון יכול להגביל את הבורא השני משום שהוא כל יכול?"
מכאן שהבורא השני הוא מוגבל ואינו כל יכול.
נשאל: "האם הבורא השני יכול להגביל את הבורא ראשון?"
מכאן שהבורא הראשון מוגבל ואינו כל יכול.
או לסירוגין נשאל: "האם שניהם יכולים להגביל זה את זה?"
מכאן ששניהם מוגבלים ואינם כל יכולים! אבל איך הדבר ייתכן אם זה עתה הוכחנו שישנו בורא כל יכול?
אלא שמכאן ניתן להסיק שמציאות שבה קיימים שני בוראים כל יכולים אינה מתאפשרת.
יכול להיות רק בורא אחד שהוא כל יכול, מגביל ואינו מוגבל כדי ליצור את כל העולם והמציאות המוכרת לנו.
 
מה עוד אנו יודעים על הבורא?
 

 - הבורא לא נטש את הבריאה!

הבורא הזה לא עזב אותנו מעולם: החמצן באוויר. אילו היה יותר מידי – כל אש הייתה מכלה את כל הדברים הדליקים. אילו היה פחות מידי חמצן באויר- לא היו יכולים להתקיים חיים.
העולמות הנעים במסלולם ואינם מתנגשים לעולם.
 
אנו רואים כיצד כל חוקי הטבע והחומרים ממשיכים לנוע כסדרם. כדור הארץ, הירח והשמש לא יוצאים ממסלולם ולא מתנגשים אלה באלה. השמש ממשיכה לזרוח תדיר על כדור הארץ, החמצן נשאר בכמות המתאימה לקיום חיים, המים עדיין מתאדים ויורדים כגשמים ואפילו האטומים לא מתעייפים לרגע. האנרגיה ממשיכה לזרום ולקיים אותנו! אם אלוקים היה עוזב את האחיזה שלו ביקום, הכח היה דואך והיינו חוזרים שוב לאין אך לא רק זאת, ללא מכוון האנרגיה לא הייתה מנוצלת כפי שצריך והחוקיות לא הייתה מתקיימת.
 
ברור לעין כל שיש מי שדואג כי הכוכבים ינועו במסילותיהם, שריכוז החמצן בכדור הארץ יישאר קבוע באמצעות תהליכים המחזירים את החמצן לאטמוספירה, ששכבת האוזון סביב כדור הארץ (המסננת את הקרינה העל-סגולה המזיקה שמקורה בשמש) תמשיך להתקיים בריכוז קבוע ובטוח. חכמינו זכרונם לברכה כתבו בצורה ברורה "המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית".
 
אין לנו כל סיבה לחשוב שאלוקים עזב את העולם אלא להיפך! אנו רואים מכל אלה שאלוקים נמצא איתנו בכל רגע נתון ומחזיק את העולם כפי שהוא. אם אלוקים היה עוזב אותנו, הכל היה חוזר שוב לתוהו.
 
על אף כל זאת יש מי שרוצה לטעון שאלוקים ברא כוחות ועזב אותם כמו שהם. מי שטוען כדבר הזה, צריך להוכיח זאת. הרי אנו רואים שהכוחות בעולם פועלים במודעות ובכוונה בכל רגע, במצב עדין ביותר. הכח של אלוקים הוא האלוקים עצמו. אנו יודעים שחשמל לא מגיע לביתינו סתם כך, אנו יודעים שאפילו מרכול לא יכול לפעול ללא מנהל, אז כיצד נוכל לשער שכל העולם, החומרים והחוקיות שבהם מתנהלים בהצלחה ללא בורא השומר עליהם כך?
 
אפשר להציג זאת כסיפור:
אלוקים לא דיבר ולא נגלה בבית המקדש זמן ניכר, כשחזר לדבר את העם, אמרו לו בניו: "למה נטשתנו?" אמר להם האלוקים: "וכיצד עזבתי אתכם?! השמש הירח והכוכבים לא המשיכו לנוע כסדרם, לעזור לכם למנות הימים והחודשים?" ואכן, כל מערכת השמש לא פסקה ולא טעתה מעולם. אלוקים עדיין שומר על העולם הזה יציב, מפקח עליו ועלינו ולשם מטרה!
 
מה עוד אנו יודעים על הבורא הזה מהסתכלות בבריאה?
 
 

 - אנחנו יודעים שהוא חכם!
 

האם מישהו חכם כל כך יצור כל זאת בלא מטרה? הרי אלוקים נתן באדם את ההגיון שבו, חלק ממנו, ולכן האדם יודע שבורא חכם לא ייצור את כל בריאתו ללא מטרה.
גם אמרו חכמינו זכרונם לברכה שאם אלוקים היה עוזב את שליטתו בעולם אפילו לרגע, הכל היה חוזר שוב לתוהו ובוהו. הבורא נמצא איתנו בכל רגע נתון ומקיים אותנו.
 
אנו גם יכולים ללמוד מהחיים על פני כדור הארץ
 
 

 - העולם נוצר בשביל האדם!
 

כל בעלי החיים, הכל נוצר למען אדם, נזר הבריאה. היחיד המבדיל בין טוב ורע.
הרי כל אדם משכיל להבין בחייו שאם המטרה של קיומו היא לחיות וליהנות אז מדוע הוא מת ואם המטרה של חיינו היא למות אז לשם מה אנחנו בעצם חיים?
 

 - חייבת להיות תורה!

אם לא נתנה תורה אז:
1) מדוע האדם פוחד מהמוות אם אין לו תכלית והוא כמו חיה?
2) מדוע לאדם יצר טוב ויצר רע אם אין לו תכלית, שכר ועונש?
3) מדוע לאדם חוש צדק ומצפון?
4) כיצד יידע אדם איך עליו לנהוג בעולם בדילמות מוסריות שונות?
5) מדוע האדם הוא בר-בחירה בעולם?
6) למה האדם מרגיש תשוקה לדבר השם, לחוקים ומשפטים? (יעידו על כך עשרות דתות השקר).
7) מדוע נתן לנו תבונה לחשוב עליו, על עולמו ורצונו?
 

 - כמו ספינה בים!

ובמשל: תארו לעצמכם ספינה ששטה בים, כל בני האדם נמצאים עליה, משחקים בינגו, שוחים בבריכה, משחקים משחקים, אוכלים מטעמים אבל מה? כל פעם מישהו נזרק מהמעקה של הספינה אל תוך הים - וכולם ממשיכים ליהנות כרגיל.
כל אחד מהאנשים שעל הספינה יודע שבמוקדם או במאוחר גם הוא ידחף על ידי איזה כוח בלתי ידוע אל המעקה של הספינה ויפול לים והספינה תמשיך בלעדיו.
הספינה הזאת היא החיים שלנו. החיים תמיד ממשיכים לנוע כמו נהר של מים, אבל למה אנחנו נזרקים מתוכו?
 

 - המצפון מוכיח שיש כאן בחירה בין טוב לרע!

אנחנו יודעים שהבורא רוצה מאיתנו משהו גם לפי הרגשות שבנו. המצפון.
עצם הידיעה מתי עשית דבר רע או דבר טוב. הפחד מהמוות, הרצון, השאיפות. החיפוש אחר ייעוד, אחר מטרה.
 
יש מטרה מכיוון שהבורא טבע בנו את הרצון לחפש אחר מטרה, אחר ייעוד.
האם הבורא לא ישאיר משהו לאדם כדי שיידע איך עליו לנהוג בעולמו? הבורא יצר את האדם אך האם לא ייתן לו ספר הדרכה?
איך יידע האדם איך להתנהג בעולם. מה עליו לעשות ומה לא? והחשוב מכל- מה מטרתו, מטרתך, בעולם?
 
הרי ברור שאלוקים ישאיר תורה לאיזה עם. הבעיה היא שכל אדם יכול לטעון שאלוקים מסר לו תורה להעניק לעמו. לכן אלוקים חייב היה לתת את התורה באופן כזה שלא היה כמותו מעולם ולא ניתן לזייפו בכלל.
 
בעוד כל דת מציעה איזה נביא שדיבר עם האלוקים "מאחורי החצר", רק תורת ישראל מציעה מעמד הר סיני שבו כל העם היה נוכח. מעמד בו כל העם נוכח הופך להיות מעמד היסטורי אותו לא ניתן להכחיש.
 
ובאמת, לא נמצאה בכל העולם תורה הדומה לתורה הקדושה של העם היהודי.
 
בברכה,
דניאל בלס.
 
 
 

 
 
 

 
 
  לחץ כאן כדי לצפות בתגובות לדף זה!
 
 
     פעולות נוספות
 
הידעת?
 
בקטגורית תוכנות תוכל למצוא
תוכנת-חינם לצנזור האינטרנט!
   
     אתה נמצא כאן:  בריאה > פילוסופיה ובריאה > מיהו הבורא