תמונות מוכיחות את קיומו של אלוהים
 
תמונות מוכיחות
את קיומו של א-לוהים!
 
 
תמונות מוכיחות את קיומו של א-לוהים!
 
 
טוב,
אז כולנו יודעים שאנחנו מורכבים ממיליארדי חלקיקים זעירים. אז מה כל כך מיוחד בהם?
אז ככה - במקום שהחלקיקים יהיו מפוזרים בתוהו ובוהו, הם מורכבים בצורת אטומים הנראים כך:
 

באטום קיימים שני כוחות המתנהגים "בתיאום" הדדי ביניהם: הכח הגרעיני החזק, והכח הגרעיני החלש.
האטום מורכב מקבוצת פרוטונים ונויטרונים המחוברים יחדיו בכח חזק מאוד, הנקרא ה"כח הגרעיני החזק". מסביב לאטום מסתובבים אלקטרונים במהירות אדירה, היוצרת "נפח" לכל חומר קיים. כח זה מכונה בשם "הכח הגרעיני החלש".
תודות לשני כוחות אלו, הפועלים בתיאום מתמטי מרשים, יש לחומר צורה ונפח.
 


צירוף מקרים או תכנון? אתם לא חייבים להחליט עדיין...
 
 
 
 
 
תמונות מוכיחות את קיומו של א-לוהים!
 
 
טוב, אז במקום שהחלקיקים יתפזרו בחלל השחור, הם מורכבים לאטומים מעניינים. אז מה? אולי החוקיות היא מקרית, זה עדיין לא מספיק כדי להוכיח תכנון.
אז זהו, שקיים חוק שלישי המחבר את האטומים לצורות וחומרים...

 

 

אלו מולקולות. האטומים לבדם לא יכולים להרכיב חומר, כי הם מטבעם עצמאיים ומפוזרים. בין האטומים פועל כח נוסף המקשר ביניהם, והנקרא בשם "הכח האלקטרומגנטי". מספר האטומים קובע את צורת החומר. המולקולות הן למעשה אטומים המחוברים בקשר חשמלי.
מספר האלקטרונים באטום קובעים את טיבו, ומספר האטומים קובע את סוג המולקולה. מסיבה זו נראים ביקום חומרים רבים ומגוונים. כולם בסופו של דבר עשויים מאטומים המחוברים בקשרים מולקולריים.
הכח האלקטרומגנטי ("הכח החשמלי") מחבר בין כל האטומים ויוצר מולקולות בקשרים שונים. בלעדיו לא היו נראים החומרים לעין האנושית, או מתקיימים בכלל.

המשוואות של הכח הגרעיני החזק והחלש היוצרים אטומים, כמו גם הכח האלקטרומגנטי היוצר קשרים מולקולריים בין האטומים, הן משוואות מאוד מורכבות ומדוייקות, ונדרשים שנים ארוכות ללמוד את חוקי הפיזיקה והכימיה, ועדיין יש הרבה מה לגלות. מי כתב את המשוואות הללו?

האם היקום נוצר במקרה מתוהו ובוהו חסר מחשבה, או בחוקיות מתכוננת בקפידה? עדיין לא נמהר להחליט.

 

 
 
 
 
תמונות מוכיחות את קיומו של א-לוהים!
 
 

טוב, אז יש לנו חוקים היוצרים אטומים מחלקיקים, ועוד חוק היוצר קשרים בין האטומים, אך זה עדיין לא מוכיח תכנון, נכון? אז שירחפו להם בחלל מגוון חומרים מורכבים. אז מה?

אז זהו, שקיים חוק נוסף המחבר בין כל החומרים האלה, ויוצר כוכבים וכוכבי לכת, וגורם להם לנוע זה סביב זה בדייקנות.



ביקום מתאפשר מצב מיוחד של תנועה בין כוכבים המכונה בשם "כח המשיכה". באמצעות כח זה יכול החומר להתגבש לכוכבים, והכוכבים לנוע אלו סביב אלו בצורה הרמונית.
כח המשיכה מאפשר את תנועת וסיבוב הכוכבים, כמו גם משיכה טבעית של כל העצמים הקיימים סביב כל כוכב ביקום, וכדור הארץ בפרט. אילולא כח המשיכה, לא היו העצמים, חומר או מים יכולים להתקיים על פני כדור הארץ.

והחלק המעניין הוא שכל ארבעת החוקים שהזכרנו פועלים בתיאום מתמטי מדוייק ביניהם. באופן כזה, שאם אחד הכוחות היה חזק או חלש יותר, לא היו נוצרים אטומים ומולקולות וחומרים או מערכת שמש.

האם כל החוקים הללו נראים מקריים?
אנו רואים את התמונות במו עינינו. איורים מדעיים אלה מראים תכנון במיקרו ובמקרו של כל הקיים.

 
 
 
 
 
תמונות מוכיחות את קיומו של א-לוהים!
 
 

אך זה באמת רק על קצה המזלג, כי היקום שלנו הרבה יותר מחושב ממה שנדמה לנו.
כח המשיכה הוא רק החיצוניות של הדברים. איינשטיין התפרסם בגלל שגילה את "תורת היחסות", תיאוריה המראה שכל היקום כולו למעשה מורכב מרשת מתמטית מדוייקת בת ארבעה מימדים. נשמע מורכב? ננסה לפשט את זה.

כך נראה היקום כולו בעין מתמטית:

איינשטיין הבין שכל היקום כולו מורכב למעשה כרשת סימטרית, עליה חלים חוקים קוסמיים של מסה, נפח, עומק, קשר (משיכה) וחיבור. צורת היקום יוצרת הרמוניה בין כוכבים, והיא המכונה בפינו בשם "כח המשיכה". סימטריה זו נקראת בשם "אריג הזמן-חלל". היקום הוא למעשה בן ארבעה מימדים, כאשר המימד הרביעי הוא הזמן. אם היה חסר אחד מן המימדים, לא היה יכול החומר לנוע או להתקיים בצורתו, וחיים לא היו יכולים להתקיים.
איור זה ממחיש את הגאומטריה הסימטרית של היקום כולו. כך למעשה מעמקים כוכבים את ה"מרחב-חלל" ויוצרים הרמוניה ותנועה סימטרית בין כוכבים.  היקום כולו נמצא מתאים לקיומו של חומר, המתנהג בהרמוניה וסימטריות.

וכך נראה שביל החלב (The Milky Way), כלומר הגלקסיה בתוכה נמצאת מערכת השמש. הסימטריה השוררת בה נובעת מהסימטריה של היקום כולו.
 


התכנון שראיתם הוא רק על קצה המזלג. המשוואות המדוייקות מורכבות הרבה הרבה יותר, וגדולי המוחות עדיין מתחבטים להבין אותם.

 
 
 
 
תמונות מוכיחות את קיומו של א-לוהים!
 
 

יש כל כך הרבה חוקים ומשוואות ומערכות מורכבות ביקום, שפשוט קשה לתאר את כולם על רגל אחת. ובכל זאת נציג כמה מהן.

העולם נמצא על ציר של 23 מעלות המאפשר את חילוף היום והלילה, ומסלולו סביב השמש יוצר את החורף והקיץ:


קשה להתחיל לתאר את האוזון והאטמוספירה, אז נראה לפחות איור של מחזור החמצן:



וכמובן שאי אפשר להתעלם ממחזור המים הגאוני: המים מתאדים, המולקולות מרחפות ונהיות לעננים הנשאים על ידי הרוח, וכך ממטירים מים נקיים בכל רחבי העולם:


 
 
********************************************************************************************************************************

הרשו לי לשאול אתכם שאלה הגיונית.
אם לא היה מתכנן ליקום, האם לא היה יותר הגיוני שהוא יראה כך:

 

ואם נוצר יקום מלא כלום, סתם כך, מדוע נוצרה בו חוקיות כל כך מורכבת וגאונית?
האם לא יותר הגיוני שביקום חסר תכנון חלקיקים חסרי תכלית היו מרחפים בחלל ללא צורה וסדר? האם יקום חסר תכנון לא היה צריך להיות תוהו ובוהו כזה:

אך במקום זאת יש לנו יקום גאוני כזה: 
 

סטיבן הוקינג (בספרו "קיצור תולדות הזמן") טוען שאם בעת היווצרות המפץ הגדול, היו הפרמטרים שונים אפילו באחד חלקי מאה אלפי מיליוני מיליונים היה היקום קורס עוד לפני שהוא הגיע לגודלו הנוכחי. או בלשונו: "אם שניה אחת לאחר המפץ הגדול, מהירות ההתפשטות של היקום היתה קטנה יותר, אפילו באחד מתוך מאה אלפי מיליוני מיליונים, היקום היה קורס עוד לפני שהגיע לגודלו הנוכחי".
מתוך ספרו: Stephen Hawking, A Brief History Of Time, Bantam Press, London: 1988, p. 121-125

כולנו רואים סדר ותכנון ביקום. אך משום מה יש אתאיסטים שלא רוצים להודות על הסדר הזה, ויותר מכך - להודות במסקנה הנובעת מן הסדר הזה, על האינטלגנציה הקוסמית שמאחורי היקום - הבורא.

אבל באמת, בוא וננסה להיות אמיתיים עם עצמנו, נבחן את היקום באובייקטיביות ונבדוק ברצינות: הרי אם היינו נתקלים באותה רמת תכנון בתוכנת מחשב, לא היה לנו אפילו לרגע אחד ספק שיש מאחורי התוכנה הזו מתכנת מוכשר מאוד... התכנון הוא חד-משמעי. אז מדוע נתכחש למסקנה הבלתי נמנעת? כל אדם יודע בתוככי ליבו את התשובה לשאלה הזאת.

אתם ראיתם במו עיניכם הוכחות מדעיות לקיומו של א-לוהים. המדע הוא עצמו ההוכחה לתבונתו של מתכנן. בלעדי בורא לא היה יקום, ובלעדי חוכמתו של מתכנן לא היה מדע.

בברכה,
דניאל בלס

 
 
 
 
 
 

 
 
 
 

 
 
  לחץ כאן כדי לצפות בתגובות לדף זה!
 
 
     פעולות נוספות
 
הידעת?
 
שתי לחיצות על כפתור העכבר יקחו אותך תמיד לראש הדף!
 
     אתה נמצא כאן:  ראשי  > מאמרים