דתות עתיקות במזרח התיכון: רומא יוון ומצרים
 
 
 
משמעות > דתות > יוון ומצרים
 
 
 
   ראשי - מפה
   אבולוציה ובריאה
   משמעות ודתות
 
 
  >  נצרות ואיסלאם
 
 
  >  דיון בשני חלקים
 
 
  >  דתות המזרח
 
 
  >  דתות עתיקות
 
 
  >  משמעות - ראשי
 
 
  >  דתות - ראשי
 
 
  >  האמת - ראשי
 
 
 
 
   השקפה ודעות
   שאלות ותשובות
   תורה ויהדות
   סרטים והרצאות
   הורדות (חינם)
   הכר את יהדותך
   פרטים והדרכה
  
  
      
 
 
 
 נצרות ואיסלאם  דיון בשני חלקים  דתות המזרח  דתות עתיקות

בחר את גודל הטקסט:  + / -
 
 
 

דתות עתיקות במזרח התיכון: רומא, יוון ומצרים

מאת דניאל בלס

 
 
 
 
 
במאמר זה נעסוק בדתות שונות ששלטו באזור מזרח התיכון (יוון ורומא), ובמצרים ונראה עד כמה שונות הן מתורת היהודים.
 
 
- המצרים: במה הם האמינו?

המצרים היו ככל הנראה
אחת התרבויות הראשונות שהפכו את האלים לא רק לפולקלור, אלא גם לאומנות ותרבות בפני עצמה. המצרים הפרימיטיבים ראו בכל מלך במצרים - אל. היהדות מספרת שפרעה, מלך מצרים, היה נאלץ לעשות את צרכיו ביאור בהסתר, כדי שלא יגלה את "זהותו האנושית". המצרים היו סוגדים לאלים רבים, ובניהם למפורסם שבהם (בעל שם מתאים בהחלט) - רע - הוא אל השמש לשיטתם.
 
הם סגדו לאלים רבים, חלקם בדמיות חיות, חלקם בדמיות אדם. הכבוד עמד בראש מעיינהם ומסיבה זו בנו ערים עצומות כדי שכל העולם יכיר בכוחם ועוצמתם, עשרות פסלי ענק חסרי תועלת. בזמנים אחרים הלכו פרעונים לתקוף ולכבוש עמים, בשל אהבתם לכח ועוצמה. גם מצרים ידועה בפריצות שלה, ומשכב זכור היה מצוי כמעט בכל בית מרחץ בה. המצרים מאוד החשיבו את היופי הגשמי, וכוהני הדת שלהם היו עוסקים בכישופים ובאחיזת עיניים כדי לתעתע באנשים.
מצרים, כידוע, העבידו את עם ישראל מאות בשנים, וכלל האומות - היו אנטישמים לא קטנים כלפינו.


- היוונים: במה הם האמינו?

היוונים האמינו באלים רבים, כאשר כל אל מייצג כח רוחני אחר בעולם, או תכונה מסויימת. אל האהבה, אל המלחמה, אל השנאה. לשיטתם האלים היו נלחמים זה בזה, מחליטים החלטות ביחד, חולקים זה על זה, מקיימים יחסי אישות אלה עם אלה, ומקיימים תככים ומזימות זה תחת זה.
בכך היוונים ויתרו על המצפון שלהם, בהאמינם שכל יצר אותו הם מביאים לידי ביטוי (שפיכות דמים, מעשי זימה וכו') הם למעשה מעשי האלים והתוצר שלהם. לשיטתם האלים לא מתערבים מידי במעשיהם של בני אדם, רק לעיתים רחוקות, ובעיקר באופן המוני מאוד או פרטני מאוד.
היוונים ראו עצמם פטורים ממעשיהם הקשורים באופן בלתי נמנע לרצון האלים, כך הם לא קבלו אחריות למעשיהם ונהיו לעם אכזרי עד מאוד שהיה מעודד כח, יופי, מלחמות, תאוות ויסורים.
היוונים למעשה המציאו את האלים הנוחים להם, הם היו ידועים כאנשי תרבות, ועם זאת אנשים בעלי מוסר ירוד ושפלות שלא ניתן לתאר במילים, החל מהתרפסות לגוף הגשמי והכח, וכלה במשכב זכור וכל דבר אותו ניתן להעלות על הדעת. אפילו רבים מחכמיהם הפילוסופים היו עושים ככל העולה על רוחם בביתם, בצורה המחליאה ביותר שיש.
לא ניתן לחפש לא אמת ולא ישרות בגישתם, רק מילוי תאוות בצע, זימה ושפיכות דמים. גם היוונים התעללו בנו קשות משך מאות שנים.
לא ניתן להשוות בין המיתולודיה היוונית ליהדות, כי אין שום קשר בין השניים. ממש כפי שלא ניתן להשוות את הספר "מגלות לקוממיות" לסיפור "שלגיה ושבעת הגמדים" כך לא ניתן להשוות את ספר התורה לסיפורי העם היווניים. הסיפורים שלהם כתובים תמיד בלשון עבר, ולא כספר עדות מתוארך ומקוטלג היטב.
אנו בהחלט יודעים כמה היהדות שונה מתרבותם של היוונים, ומדוע תורתנו מלמדת היסטוריה ממש, אותה העבירו במסורה ולא אי אלו סיפורי בדיות המסופרים בגוף שלישי בלשון עבר.



- הרומאים: במה הם האמינו?

הרומאים למעשה התחילו כרועי צאן, אשר האמינו בכל מיני אלים שמטיבים להם (כשאר האמונות הפרימיטיביות של אותם זמנים, איש פרט ליהודים, לא דמיין לפני שלושת אלפים שנה את האלוקים כישות ערטילאית רוחנית נשגבה הנמצאת בכל והשולטת בכל). הרבה תמורות חלו ברומאים עוד לפני שקבלו לחיכם את דת הנצרות.
הרומאים התפתחו והחליטו להשיג את מבוקשם בכח הזרוע. הם היו נלחמים ושפיכות הדמים והזימה היו בראש מעייניהם, האלים שלהם התפתחו לפי דמיונם המעוות, וכך היו בוחרים לבנות מקדשים ולקיים יחסי אישות במקומות אלה לכבוד האלים (האלה קיבלי למשל)... למעשה זו היתה דרכם לעשות ככל העולה על רוחם. הרומאים הנציחו את כח הזרוע וראו ברצח - גבורה. הם היו מקיימים מופעי ענק בהם היו מעמידים אנשים להילחם זה בזה, ובזמן הפנוי היו שורפים אנשים ומאכילים אריות באנשים חיים. כל זה לשם השעשוע, מדובר באלפי רומאים שמצאו הנאה בכך. מושג זה התחלף בימינו לסרטי אימה וזוועה בהם צופים תיכוניסטים רבים, פרי המוחות המעוותים של כל הזמנים.
 
הדת הרומאית, כדת לא מאורגנת, אכזרית ומכוערת, קיבלה בשמחה את האמונה בישו לאחר שהוצגה בפניה, ופינתה את האכזריות והחרב לידי הנצרות, אשר המשיכה את דרך הרומאים בטביחת יהודים ואנטישמיות לאורך הדורות.
 
 
- הדת היחידה!

היהדות היתה ועודנה הדת היחידה בעולם המציעה היסטוריה כתובה מאז בריאת העולם, היא היתה התורה החלוצה לטעון לבורא אחד ויחיד השולט בתבל, ומדווחת על מעמד הר-סיני בו קיבלו את התורה כל העם כולו, בשונה מכל נביאי השקר שסיפרו על התגלות אלוקית פרטית בתוך מערה.
 
מספיק להתבונן בדתות העולם כדי להיווכח בנקל, היכן נמצאת האמת, ועד כמה אמת זו שונה מכל השקרים שהופיעו ונעלמו מעל פני ההיסטוריה האנושית.

מקווה שעזרתי.

בברכה,
דניאל בלס.
 
 
 

 
 
 

 
 
  לחץ כאן כדי לצפות בתגובות לדף זה!
 
 
     פעולות נוספות
 
הידעת?
 
בקטגורית הורדות ניתן להוריד חוברות צבעוניות  על מציאות הבורא וביקורת המקרא!
 
 נצרות ואיסלאם  דיון בשני חלקים  דתות המזרח  דתות עתיקות
 
     אתה נמצא כאן:  משמעות ודתות > דתות מהעולם > יוון ומצרים